Polska jest piękna

Oj, dawno mnie tu nie było, bo przed chwilą miałam problem ze zlokalizowaniem przycisku "nowy post". I widzę nowy dizajn, trochę nowocześniejszy... Ale przyszłam do Was z konkretnym tematem, jaki widzicie w tytule tego posta.

tak mi ostatnio chodzi po głowie

W zeszłym tygodniu udaliśmy się z Życzeniem na wakacje (w sumie już drugie moje wakacje w tym roku). We dwoje, samochodem, na Mazury.

Wyruszyliśmy w środę, mój luby prowadził (bo jestem niestety upośledzona w tej kwestii), a ja z przyjemnością omiatałam wzrokiem to, co było za oknem. A tam: pola, lasy, łąki, pasące się zwierzątka i oczywiście różne miasta i wioski. Nawet drogi, na które wszyscy narzekamy, z małymi wyjątkami były naprawdę porządne. 

Kurczę, pewnie każdy z nas niejeden raz widział zdjęcie jakiegoś znajomego czy celebryty w jakimś zagranicznym miejscu i mu zazdrościł. Sama też wielokrotnie rozdziawiałam usta, patrząc na różne niezwykłe miejsca (a potem okazywało się, że różowe jeziorka w Hiszpanii naprawdę mają kolor błota). I nie zamierzam nikogo ganić za to, że chce zobaczyć coś poza granicami naszego kraju, ale hej, niech nikt nawet nie próbuje powiedzieć, że u nas "nic nie ma".

Kojarzycie filmiki w stylu American react to Polish landscape? Ostatnio widziałam takich kilka i czasem nawet sama byłam zaskoczona, jak Polska wygląda. Wiadomo, te filmy z ładnymi widoczkami kręcone są właśnie po to, by się spodobały i pokazują to, co chcą pokazać. Ale to też nie tak, że którejś z pokazanych tam rzeczy nie ma, że została dodana w CGI. Nie, naprawdę mamy morze, góry, jeziora, pustynię, piękne miasta i urocze wioski. 

W czasie ostatnich wakacji dowiedziałam się, że poza tymi oczywistymi oczywistościami mamy także na przykład piramidę. Jasne, nie jest to piramida egipska sprzed tysięcy lat, a taka zaledwie dwustuletnia, ale też podobno stoi w miejscu mocy (Piramida w Rapie). Urzekło mnie też na przykład Muzeum Tradycji Kolejowej w Węgorzewie, które prowadzą ludzie, którzy na kolejnictwie zjedli zęby. Wilczy Szaniec i Mamerki prezentują kawał historii.

I często nie trzeba nawet daleko jechać, bo ciekawe miejsca są wszędzie (a przynajmniej nie byłam jeszcze w takim zakątku Polski, gdzie nic ciekawego by nie było). Więc taka prośba do Was: polećcie mi coś interesującego w Waszej okolicy :) Być może kiedyś odwiedzę takie miejsce, a może już nawet w nim byłam. 


Wilczy Szaniec / widok z wieży w Stańczykach / widok z cmentarza wojennego w okolicach Węgorzewa / domki na drzewach- Węgorzewo / Piramida w Rapie / śluza w Leśniewie / Wilczy Szaniec / wiadukt w Stańczykach
Wilczy Szaniec / widok z wieży w Stańczykach / widok z cmentarza wojennego w okolicach Węgorzewa / domki na drzewach- Węgorzewo / Piramida w Rapie / śluza w Leśniewie / Wilczy Szaniec / wiadukt w Stańczykach


Komentarze

  1. Polska jest piękna, chociaż zwiedziłam jednak więcej piękniejszych miejsc za granicą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to mówią: dla chcącego nic trudnego i jeśli ktoś chce zwiedzić fajne miejsce w Polsce to na pewno takowe uda mu się znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, Polska jest piękna! Próbuję tego nauczyć mojego juniora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Noszę przy kluczach brelok z herbem mojej miejscowości z cytatem "Cudze chwalicie, swego nie znacie; sami nie wiecie, co posiadacie" i ilekroć mi wzrok na to powędruje myślę sobie, że to takie... polskie. Generalnie mamy tendencję do uwielbiania miejsc "obcych", a może przydałoby nam się - rodem z amerykańskim filmów - wsiąść w samochód i przejechać Polskę wzdłuż i wszerz. Całe życie mi się wydawało, że morze jest piękne... aż poszłam w góry. No i im starsza jestem tym bardziej doceniam naturę.

    Swoją drogą, jak na lokalnego patriotę przystało, przypomniał mi się ten fragment z filmu "Aleja Gówniarzy" Szczepańskiego "Wiesz, że w Łodzi jest centrum ziemi?" (czy jakoś tak to szło ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście, że mamy piękne widoki, i to niezależnie od tego, czy mowa o mieście z setkami tysięcy mieszkańców, czy może raczej jakiejś wsi, o istnieniu której mało kto wie. Trzeba tylko chcieć to dostrzec.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz